Pazar, Ocak 04, 2015

Yaşasın İlham Veren Kadınlar!

"Masumiyetsizlik çağına hoş geldiniz. Hiç kimsenin Tiffany'de Kahvaltıları ya da Unutulmaz Aşkları yoktur. Onun yerine sabah 7'de kahvaltı ederiz ve aşklarını mümkün olduğunca çabuk unutmaya çalışırız.
Kendinizi korumak ve hesabı kapatmak esastır.
Aşk Tanrısı yardım etmekten vazgeçti.
Bu şehirde, bu durumda olan binlerce belki de onbinlerce kadın var. Hepsini tanıyoruz ve muhteşem oldukları konusunda hemfikiriz. Seyahar ederler, vergilerini öderler. Bantlı bir çift Manolo Blahnk sandal için 400$ öderler.
Ve yalnızlar."

Bu sözlerle başladı, '98 yazında Sex And The City. Daha doğrusu başlamış. Ben o sıralarda hazırlık sınıfından orta 1'e geçen, odamın kapısını kapatıp günlük yazan bir ergendim. Yıllar sonra tanıştım bu diziyle. Tamamen izlediği 5 tane dizi olmayan ben, 94 dizi bölümünü ve 2 sinema filmini bir solukta izledim.
Dünyanın en ışıltılı şehrinde 4 kadın, güzel güzel giyiniyor, aşık oluyor; bir taraftan kendi ayakları üzerinde duruyor, bir taraftan margaritalı gecelerde keyifli sohbetler yapıyorlardı. Tabi ki alışveriş de vardı ki, global bir trendsetter çıkardı: Sarah Jessica Parker.
SJP davetlerde, galalarda, hatta sokakta ne giyse trend oluyor. Bu öngörüsü dizide başlamış olmalı ki, dizide kullandığı her detay yeniden trend oluyor:

Mesela kürk. Sinemaya, tiyatroya, kahve içmeye, dans etmeye, hatta işe giderken üzerimden çıkarmadığım, kürkümün en önemli nedeni kesinlikle Carrie Bradshaw:

 

*Kadın, piyamalarının üzerine geçirdiği kürküyle bile şahane değil mi?


Belki göbeğimiz onunki kadar güzel değil ama bu yazı kısa bluzlerle geçirmedik mi: 
 
 
*Yanlış anlaşmalarla dolu doğum günü bölümünde giydiği kırmızı ikili giyilmez mi, giyilir, hem de bayıla bayıla..

Koca kadın, tutu giydi ve yakıştı, bir baktık biz de giyiyoruz:
 
*Ya düşünsene 40+ yaşında biriyle flört ediyorsun, buluşmaya tutu ile gidiyorsun!


Hatta diz üstü çorap:


Ve hatta bol, kabarık etekler:

 

Çok sık kullanmasa da nokta atışı yaptığı saç aksesuarları ve bol boncuklu, büyük aksesuarlar da şahaneydi, hele ki bu yıl trend olan turbanları yıllar önce kullandı:

 

 

 


Ve benim kişisel trendim broşlar. İster toplantıya gideyim, ister sahile ayaklarımı uzatmaya, yakamda çiçekler:


 
Carrie Bradshaw'ın giydiği nerdeyse her şeyi giyebilirim diye düşünüyorum. Aynısını giyemesem de, benzerini giyerim. Benzerini de giyemezsem de, ilham alırım. Yaşasın ilham veren kadınlar!
***
*Hu huu, ben Stiledi'ye konuk yazar oldum. Aslında şurdayım.

0 yorum:

Yorum Gönder